New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club
New Paddock Corvette Club   Home   New Paddock Corvette Club  Club  New Paddock Corvette Club  Corvette Racing  New Paddock Corvette Club  Kalender  New Paddock Corvette Club  Te Koop  New Paddock Corvette Club  Fun  New Paddock Corvette Club  Corvette Info  New Paddock Corvette Club  Links  New Paddock Corvette Club  Sponsors  New Paddock Corvette Club
    Corvette Racing

       

Racing Kalender 2005

       

Belcar

Le Mans

ALMS

FIA GT

Link : Corvette Racing

Link : SRT Team

Link : ALMS Blog

New Paddock Corvette Club
Corvette Racing : ALMS         2006     2005     2004     2003


2005 ALMS




VIJFDE REEKS ALMS :

5 de race van het seizoen.



Infineon Technilogies Grand Prix of Sonoma te California

18 juli 2005 : O’Connell en Fellows winnen opnieuw de GT1 te Infineon.

De GT1 race was de spannendste op het race circuit van zondag te Sonoma tussen de beide Chevrolet Corvette C6-R, Ron Fellows en Johnny O’Connell lagen tijdens de trainingen achter de Chevrolet Corvette C6-R van teammaten Oliver Gavin en Olivier Beretta. Wanneer het zondag tot racen kwam Fellows en O’Connell waren terug aan de top.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Gavin nam de leiding van de race reeds bij de start en dat voor een wedstrijd over 2 uren en 45 minuten. Voor het eerste halfuur kompleet was, passeerde Fellows Gavin in bocht 11 en reed de No3 Chevrolet Corvette C6-R naar de leiding in GT1.

Johnny Mowlem was derde in de Saleen S7R. Mowlem en Borcheller reden al het ganse weekend dezelfde tijden als de beide Chevrolet Corvette C6-R.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Als het tweede uur inging, kwamen de GT1 teams binnen voor een routine pitstop. Gavin gaf het stuur van de No4 Chevrolet Corvette C6-R over aan Beretta, Fellows gaf het stuur van de No3 Chevrolet Corvette C6-R over aan O’Connell en de No63 Saleen S7R werd bestuurd door Borcheller.

De top drie wagens waren nog steeds in dezelfde ronde na twee uren racen. Een spin van Berretta belette hem om O’Connell aan te vallen voor de leidende positie.

Met nog 45 minuten te gaan maakten de teams hun tweede pitstop, Beretta gaf het stuur terug aan Gavin, maar juist toen ze de pits uitreden begon de tweede safety. O Connell was genoodzaakt zijn tweede stop te maken onder safety car om Fellows de race te laten eindigen. Borcheller bracht ook de Saleen S7R binnen, maar bleef in het zog van de beide Chevrolet Corvette C6-R.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Berretta reed het gat tussen hem en Fellows nog dicht tegen het einde van de race, en met nog 10 minuten te gaan hij was genaderd tot op 0.4 seconden.

De overwinning van Fellows was de vijfde op het circuit van Infineon. Gavin en Berette eindigde tweede op 0.4 seconden , Bocheller en Mowlem werden derde in dezelfde ronde. Bertolini en De Simone werden nog vierde op 2 ronden met de Maserati MC12.

De Chevrolet Corvette C5-R van Figge en Dalziel haalde niet het einde, zij waren betrokken in een race accident.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


VIERDE REEKS ALMS :

4e Reeks ALMS Corvette Racing wint te Lime Rock.



Chevrolet Corvette C6-R domineert in de GT1 klasse tijdens de vierde ronde van de American Le Mans Series, de England Grand Prix at Lime Rock, de helft van het team beklom het podium algemeen op een derde plaats Oliver Gavin en Olivier Beretta reden de NO 4 Chevrolet Corvette C6-R naar een éérste plaats in de GT1 klasse en een derde plaats algemeen na 2 uren en 45 minuten wedstrijd.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Gavin en Beretta waren heel het weekend de snelste, ze reden betere tijden dan hun teammaten Johnny O’Connell en Ronn Feffows in de NO3 Chevrolet Corvette C6-R. Berretta reed de pole positie tijdens de trainingen.

De NO 11 Carsport Amerika Dodge Viper ging van de baan in bocht drie na amper 11 minuten race, hierdoor kwam de eerste safety car op de baan. Michelle Rugolo zat achter het stuur en kon de pits nog bereiken, maar viel na een half uur voorgoed uit. Ondertussen leidde Beretta voor Fellows, en Andrea Bertolini was derde in de Maserati MC12.

Na 45 minuten race leidde Beretta met een ronde voorsprong op teammaat fellows en deze had twee ronden voorsprong op Bertolini.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Alles ging goed voor de No4 Chevrolet Corvette C6-R, maar na 1 uur wedstrijd ging het mis voor de No3 Chevrolet Corvette C6-R van Fellows. Wanner Fellows de laatste bocht naderde, zag hij in zijn spiegels twee P1 klasse wagens naderen. Hij ging ver in de bocht om ze te laten passeren. Hij kwam hierdoor op het vuile gedeelte van het circuit terecht en schoof onverbiddelijk uit de bocht. Hij raakte hierdoor de betonnen muur en de safety car moest voor de tweede maal op het circuit.

Fellows geraakte terug in de pits met een beschadigde neus, zijkant en achterkant van de Chevrolet Corvette C6-R de wagen werd volledig met tape terug aan elkaar geplakt en Johnny O’Connell kon de race verder zetten.

Tijdens de safety car bracht Beretta de Chevrolet Corvette C6-R in de pits en gaf het stuur over aan Gavin die de race verder zette in leidende positie en de GT1 klasse.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


Borcheller kwam in de pits na zich met de Saleen S7R van de laatste naar de tweede plaats te rijden, hij had op de laatste plaats moeten starten na de technische controle waar er iets niet in orde was met de Saleen S7R . Na deze pitstop zakte de Saleen S7R terug naar de vierde plaats achter de Maserati van Babini.

Wanneer de race op zijn einde liep had de No3 C6-R zich naar de derde plaats algemeen opgewerkt en reden twee ronden voor de No 3 C6-R van O’Connell en Fellows die terug was gekomen naar een tweede plaats in de klasse GT1.

Voor de derde plaats was er nog een mooi gevecht tussen de Saleen S7R van Borcheller en Mowlem en de Maserati MC12 van Bertolini en Babini. De Saleen S7R van Borcheller haalde het voor de derde plaats met 1.6 seconden voorsprong op de Maserati MC12 van Berttolini, de Chevrolet Corvette C5-R van Figge en Dalziel eindigde de race in de GT1 klasse op een 5de plaats.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


DERDE REEKS ALMS :

Corvette Racing behaalde een 1ste en 2de plaats in Mid-Ohio

Fellows en O'Connell wonnen weer in een natte en wilde race.

LEXINTON, OHIO
De Chevrolet Corvette C6-R rijders Ron Feffows en Johnny O'Connell behaalden hun tweede overwinning met de nieuwe Chevrolet Corvette C6-R in de American Le Mans series te Mid-Ohio, maar de overwinning was geen routine klus


Fellows nr3 Compuware Chevrolet Corvette C6-R kwam wel als tweede over de eindmeet, maar de nr 4 Compuware Chevrolet Corvette C6-R, gereden door Oliver Cavin en Olivier Berretta werd bestraft met een penalty van 20 seconden.

O'Connell en Fellows behaalden hierdoor hun 23ste ALMS overwinning.
Het was ook de 24 ste overwinning voor het Corvette Racing Team.

De race begon onder een dreigende hemel, en met 45 minuten vertraging. Ook de laatste 10 minuten was er regen.

Het was een zeer moeilijke race met deze weersomstandigheden en we mochten onze concentratie niet verliezen, zeker niet de laatste 10 minuten toen we met onze slicks door de regen reden, maar we hadden een ruime voorsprong op de derde in de klasse GT1.

Het beslissende moment kwam 5 minuten voor het einde van de race. De beide Chevrolet Corvette C6-R's kwamen gelijktijdig de pits binnen om een paar druppels benzine om het einde te kunnen halen. Fellows was als eerste in de pits, maar Beretta was als eerste terug buiten.

Beide Chevrolet Corvette C6-R reden zeer dicht bij elkaar en hadden nog enkele liters brandstof nodig om de race te kunnen eindigen, verklaarde de Racing manager Doug Fehan. De nr3 kwam als eerste binnen maar stopte niet vroeg genoeg. Toen de nr4 stopte geraakte de Chevrolet Corvette C6-R van Fellows niet meer weg omdat zijn ploegmaat in de weg stond. Hierdoor nam de Chevrolet Corvette C6-R van Berretta de leiding. Maar deze werd bestraft met een penalty van 20 seconden omdat een van de mechaniekers die de Chevrolet Corvette C6-R bijtankte zijn veiligheidsbril niet droeg.

Alles liep goed af en we behaalden een 1 en 2 We hadden weer wat bijgeleerd: het belangrijkste is dat beide Chevrolet Corvette C6-R's in een perfecte conditie zijn en we klaar zijn voor de volgende race: de 24 UREN VAN LE MANS OP 18 EN 19 JUNI.

Enkele van onze leden gaan naar de 24 uren van Le Mans, samen met de fanclub van Marc Goosens.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club




American Le Mans at Mid-Ohio GT1 Results

1

Fellows, O'Connell 112 laps Chevrolet Corvette C6.R

2

Beretta, Gavin 112 laps Chevrolet Corvette C6.R

3

Borcheller, Mowlem 112 laps Saleen S7R

4

Figge, Dalziel 110 laps Chevrolet Corvette C5-R

5

Bertolini, DeSimone 109 laps Maserati MC12

6

Weickard, Rugolo 96 laps Dodge Viper






Chevrolet Corvette C6-R EERSTE EN TWEEDE TIJDENS ROAD ATLANTA
BRASELTON

De Chevrolet Corvette C6-R behaalde tijdens de 36ste Grand Prix of Atlanta vandaag zijn eerste overwinning met aan het stuur O.Connell en Ron Fellows.

Het No3 Compuware Chevrolet Corvette C6-R team van O.Connell en Ron Fellows wonnen hun 22ste zege in de ALMS in hun klasse.

O. Connell reed de Chevrolet Corvette C6-R al tijdens de trainingen naar de snelste tijd. Het duo dat op de polepositie vertrok zou de ganse race die 2 uur en 45 minuten duurde op kop rijden. Ze zouden ook 5de algemeen worden van de race. Beretta en Gavin werden tweede in de klasse op een ronde van Fellows.

O.Connell die ook de laatste race met de Chevrolet Corvette C5-R had gewonnen won nu voor de eerste maal met de Chevrolet Corvette C6-R. O.Connell die maar 7 mijlen van het circuit van Road Atlanta woont, zei dat dit de beste wagen was die hij ooit had gereden bij het Corvette team.

Ron en Johnny deden wat ze altijd tijdens een race doen zo hard mogelijk met de Corvette gaan en proberen van uit de problemen te blijven.

De race zou dan ook probleemloos verlopen voor O.Connell en Fellows, hun teammaten verging het niet zo goed na 90 minuten maakte Oliver Gavin een uitstap in de grindbak in bocht 10, hierdoor vielen ze terug van een 2de naar een 5de plaats in GT1 klasse. De uitstap in de grindbak van Gavin was te wijten aan een slechte rembalans toen hij voor bocht 10 in de remmen ging blokkeerden zijn achterwielen en schoof hierdoor het grint in. De beide piloten van de no4 Chevrolet Corvette C6-R vochten terug en konden de Saleen S7R Bocheller/Mowlem en de Maserati MC12 van Bertolini/ de Simone nog passeren.


Uitslag Grand Prix of Atlanta in GT1 klasse


1

D Bradham/D Turner/S Ortelli Aston Martin DBR9 338 ronden

1.

Fellows/O.Connell Chevrolet Corvette C6-R 108 ronden

2.

Beretta/Gavin Chevrolet Corvette C6-R 107 ronden

3.

Bertolini/DeSimone Maserati MC12 107 ronden

4.

Borcheller/Mowlem Saleen S7R 107 ronden

5.

Figge/Dalziel Chevrolet Corvette C5-R 106 ronden

6.

Weickard/Rugolo/Belloc Dodge Viper 103 ronden



Volgende race te Mid Ohio op 22 mei 2005


ALMS


ALMS


ALMS


ALMS


ALMS


ALMS


ALMS


 


ALMS


Nog meer foto's vind je hier.




12 Uren van Sebring - 17/19 Maart 2005

Na de trainingen bleek ook dit jaar weer dat de Chevrolet Corvette C6-R's de te kloppen wagens waren. Ze behaalden namelijk de eerste en tweede plaats voor de Saleen S7R en de beide Aston Martin's. DBR9 onmiddellijk gevolgd door de oude Chevrolet Corvette C5-R.

Tijdens de race op zaterdag domineerden de beide Chevrolet Corvette C6-R de eerste 8 uren van de wedstrijd om dan teruggeslagen te worden door aanrijdingen.

De no. 3 Compuware Chevrolet Corvette C6-R, bestuurd door Ron Fellows / Johnny O'Connell en Max Papis finishte op 1 ronde van de GT1 klasse winnaar na het breken van een voorste remschijf. De no. 4 Compuware Chevrolet Corvette C6-R van Oliver Cavin / Olivier Beretta en Jan Magnussen eindigde derde in de klasse op 6 minuten van hun voorganger na een aanrijding met een andere deelnemer.

Gestart op de 8ste en de 9de plaats met een startersveld van 38 wagens, reden de Chevrolet Corvette C6-R, 1ste en 2de na 8 uren racen, en 3de en 4de algemeen.


New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club



Het nummer 3, met als rijder O'Connell zou teruggeslagen worden wanneer één van de voorste remschijven bij hoge snelheid brak. O'Connell kon de Chevrolet Corvette C6-R niet op de baan houden en belandde in de bandenmuur.

Na terug in de pits te zijn gesukkeld waar men de remschijf verving en het body van de Chevrolet Corvette C6-R herstelde met de nodige plakband kon O'Connell terug op het circuit. Hij reed toen nog de snelste rondetijd in GT1 klasse.

Veertien minuten na O'Connell's wilde rit, had Olivier Beretta met de Chevrolet Corvette C6-R contact met een andere wagen in bocht 11 en hij beschadigde de aandrijving van zijn Chevrolet Corvette C6-R. Het team had tien ronde nodig om dit defect te herstellen.

De beide Chevrolet Corvette C6-R reden nog twee fantastische uren om te stranden op een 2 de en 3 de plaats in de GT1 klasse achter de Aston Martin DBR9 met no 57.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club




De Chevrolet Corvette C5-R met no. 5 van A. Figge/R. Dalziel en D. Empringham eindigde op een 10de plaats algemeen en 6de in de klasse GT1.

Marc Goosens, die ook deelnam aan de 12 Uren van Sebring met de Nederlandse Spyker C-8 GT R viel na 121 ronden uit met mechanische pech.

Vogende race om de American Le Mans Series is te Road Atlanta op 17 april 2005.



Hier nog de uitslag in de GT1 klasse

1

D Bradham/D Turner/S Ortelli 338 ronden Aston Martin DBR9

2

R Fellows/J O.Connell/ M Papis 337 ronden Chevrolet Corvette C6-R

3

O Cavin/ O Beretta/ J Magnussen 323 ronden Chevrolet Corvette C6-R

4

R Kelleners/T Bocheller/J Mowlem 318 ronden Saleen S7R

5

A Bertolini/F De Simone/F Babini 316 ronden Maserati MC12

6

A Figge/R Dalziel/D Empringham 315 ronden Chevrolet Corvette C5-R

7

T Weickaert/M Rugolo/J Belloc 310 ronden Dodge Viper

8

P Kox/P Lamy/S Sarazin 303 ronden Aston Martin DBR9

New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club

Webdesign :  www.deltatechnics.com