New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club
New Paddock Corvette Club   Home   New Paddock Corvette Club  Club  New Paddock Corvette Club  Corvette Racing  New Paddock Corvette Club  Kalender  New Paddock Corvette Club  Te Koop  New Paddock Corvette Club  Fun  New Paddock Corvette Club  Corvette Info  New Paddock Corvette Club  Links  New Paddock Corvette Club  Sponsors  New Paddock Corvette Club
    Corvette Racing

       

Racing Kalender 2005

       

Belcar

Le Mans

ALMS

FIA GT

Link : Corvette Racing

Link : SRT Team

Link : ALMS Blog

New Paddock Corvette Club



Corvette Racing : FIA         2006     2005



Press Release - FIA-GT Championship 2005 / 9. Zhuhai.

Tweede zege voor Corvette GLPK Carsport !



New Paddock Corvette Club



De negende wedstrijd van het FIA GT kampioenschap is een succes geworden voor het GLPK Carsport team. De gele Corvette met Anthony Kumpen, Bert Longin en Mike Hezemans als rijders namen vroeg in de wedstrijd de leiding en behielden deze tot aan het einde. Voor het Belgisch Nederlands team, gesteund door Cadillac & Corvette Europe is dit de tweede zege van het seizoen.


Het zag er op vrijdag niet zo rooskleurig uit voor het team. In totaal werden er slechts 22 rondjes gereden in de eerste vrije training. In de tweede training werd er zelfs niet gereden. " Ik spinde in de eerste sessie" vertelt Mike Hezemans. "Even later ging ook Bert rond nadat hij over de brokstukken van een Lister gereden was. De remschijven van die wagen waren geëxplodeerd en Bert kon de brokstukken niet meer ontwijken. De banden waren stuk en omdat we geen banden hadden voor de tweede sessie hebben we die dus ook niet afgewerkt."


Zaterdag ging het echt om de knikkers en moesten de rijders de baan op voor de kwalificaties. "Met zo weinig ronden in de benen was dat niet makkelijk" zegt Anthony Kumpen. "Iedereen, behalve wij, had kunnen trainen, met de afstellingen spelen. Wij moesten de baan op en er het beste zien van te maken. Ik slaagde erin de wagen op de vierde plaats te kwalificeren, maar er zat meer in. Dat voelde ik meteen, maar vanwege het gebrek aan training kon ik het volledige potentieel niet benutten."


Het ging steeds beter en beter voor het GLPK Carsport team want vanmorgen slaagde Hezemans erin om de beste tijd in de warming up te laten optekenen. Het was duidelijk, de rijders van de gele Corvette C5-R waren er klaar voor en er moest rekening mee gehouden worden. Anthony Kumpen nam de start en rukte op naar de derde plaats. “ Ik kwam goed weg en zat meteen goed in het ritme. Tijdens de warming up merkte Mike dat de wagen super was, net als de Pirelli banden. Ik was gemotiveerd en geconcentreerd om er iets goed van te maken. In de tweede ronde gingen Bouchut en Lamy rond op een olievlek. Ik kon die olievlek ontwijken en kwam zo aan de leiding. Ik behield die positie zonder probleem en kwam pitten."


Na Kumpen ging Longin de baan op en ook hij legde een probleemloze stint af. Mike Hezemans mocht dan de zaak afmaken en de Corvette C5-R van het GLPK Carsport team, gesteund door Cadillac & Corvette Europe, over de finish rijden. Dolle vreugde in het Belgisch – Nederlandse kamp was het gevolg. "Dit is fantastisch" glundert Bert Longin. "Fantastisch, fantastisch. Het was zo slecht begonnen op vrijdag en nu hier winnen. Totaal onverwacht maar oververdiend. We zijn als rijders geconcentreerd gebleven, nooit gepanikeerd omdat we zo weinig hadden kunnen trainen maar gefocust gebleven op onze opdracht. We hadden prima banden gekregen van Pirelli. Het team leverde prachtig werk. Van alle pitstops waren onze jongens telkens de snelste. Dit is niet de eerste keer dat we het snelste zijn in de pit en dan moet je weten dat wij geen professionals zijn hè. We zetten hier nog maar eens de fabrieksteams in de wind door dit te presteren. Een dikke vette pluim voor het team."


En weg was hij , op weg naar het podium om met zijn maatjes van de champagne te genieten en dan het vliegtuig op richting België. De volgende wedstrijd komt eraan op 18 november. Dan brullen de motoren in Dubai.



Press Release FIA-GT Championship 2005 / 7. Oschersleben (D)

De GLPK Carsport Corvette eindigt op het podium !


Na de gebeurtenissen tijdens de Proximus 24 uren wedstrijd van Franorchamps, de zesde wedstrijd van het FIA GT kampioenschap, was het GLPK-Carsport team belust op een knalprestatie. Ze moesten en zouden revanche nemen, en hadden de 7de manche van het FIA GT kampioenschap te Oschersleben met stip aangeduid in hun agenda.

Maar het zou geen makkelijke klus worden want twee van de drie rijders, Anthony Kumpen en Bert Longin, waren dit weekend ook actief tijdens de vijfde Belcar wedstrijd, de 24 uren van Zolder. Er werd vooraf een goed uitgekiende planning opgesteld. Kumpen en Longin maakten zich op voor het drukste sportieve weekend van het seizoen.

Het weekend begon schitterend voor het GLPK-Carsport team met de beste tijd tijdens de vrije trainingen vrijdagnamiddag. De Corvette C5-R ingezet door het GLPK-Carsport team, en gesteund door Cadillac & Corvette Europe, bevestigde de goede vorm tijdens de kwalificaties met een derde tijd tot gevolg, goed voor een startplaats op de tweede rij na twee Maserati’s MC 12 van het Vitaphone team. " De verschillen zijn echt miniem " zegt Bert Longin. " We stranden op iets meer dan één tiende van de pole en vertrekken van op de derde startplaats. Ik denk dat we tevreden mogen zijn met deze prestatie. Tijdens de tweede kwalificatiesessie hebben we ook al aan de afstelling gewerkt voor de wedstrijd, kwestie van goed voorbereid aan de start te komen. "

Na de warm-up van deze morgen, waar het team een derde tijd liet optekenen, was het Mike Hezemans die de start nam en de strijd aanging met de Maserati’s die zich in hun sas voelden op het circuit van Oschersleben. Op het moment dat Hezemans het stuur overgaf aan Bert Longin was de Corvette opgerukt naar de twee stek op amper 4.5 sec van de leiders. Alles was nog mogelijk op dit technisch circuit van Oschersleben waar de inhaalmogelijkheden miniem zijn.

Bert Longin reed een prima stint, zonder één enkel probleem … tot het ogenblik dat er een Porsche spinde voor hem ! Op het moment dat de wagen de piste kruiste nadat die eerder de muur geraakt had, tikte hij ook de Corvette aan, gelukkig zonder erg … " Het linkervoorwiel was een beetje geplooid, maar dat merkte ik eigenlijk niet tijdens het rijden " aldus Bert Longin. " Ik ben iets eerder van voorzien de pits ingereden zodat het team alles kon checken vooraleer Anthony de baan op ging. "

Kumpen ging de baan op in derde positie maar won al snel een plaats en reed op een tiental seconden van de leiders. Maar helaas, Anthony Kumpen kon die positie niet vasthouden toen de linkervoorband abnormaal snel versleet in vergelijking met de andere banden en ook het gedrag van de Corvette was niet meer optimaal. " Het werd steeds maar moeilijker om de wagen goed te besturen en om in het juiste ritme te blijven maar ik wou kost wat kost onze podiumplaats veilig stellen " aldus Anthony Kumpen. " De Maserati van Wendlinger naderde op mij en het zou dom geweest zijn om het duel met hem aan te gaan en mijn tweede plaats te beschermen. Ik besloot om onze derde plaats veilig te stellen en de wedstrijd op een rustig tempo uit te rijden. En dat is prima gelukt. We hebben nogmaals aangetoond dat de Corvette C5-R, gesteund door Cadillac & Corvette Europe, de enige wagen van het deelnemersveld was die het ritme van de Maserati’s kon volgen. We waren de enige wagen die in dezelfde ronde eindigden als de twee wagens voor ons, dat zegt genoeg over onze prestatie. Het is jammer, want zonder de tegenslag die Bert overkwam was de tweede plaats voor ons geweest, en wie weet zat er misschien nog meer in. Dankzij deze podiumplaats duiken we de top 10 in van het kampioenschap bij de rijders. In het kampioenschap bij de teams staat het GLPK-Carsport team op een mooie vierde plaats, en dat met één wagen daar waar onze directe tegenstanders telkens twee wagens hebben rijden. We kunnen dus spreken van een prima weekend voor ons. "

De achtste manche van het FIA-GT kampioenschap wordt gereden in Turkije, in Istanbul, op 18 september. En ook daar wil de Corvette C5-R schitteren !



New Paddock Corvette Club






FIA GT – Reeks 6 : Proximus 24h van Francorchamps

Sinds de terugkeer in 2001 van de GT wagens in deze endurance race zag je dit jaar een onuitgegeven starters veld verschijnen en bewees de organisatie dat deze Proximus 24h na de beroemde 24h van Le Mans toch wel als tweede grootste ter wereld mag bestempeld worden.

Tal van bloedmooie GT wagens kwamen naar dit prachtig Ardens circuit afgezakt om elkaar te bekampen in een verwachtbare harde strijd. Als favoriet werd er uitgekeken naar de Aston Martin DBR9 met als piloten Marc Goossens, Peter Kox en Pedro Lamy. Marc die dit circuit als zijn broekzak kent had al eerder met de SRT Corvette getoond dat hij hier zeer snelle tijden kan neerzetten. Een andere kandidaat voor de overwinning en terecht blijkt achteraf zijn de Maserati’s. De vraag die vele stelde was of de betrouwbaarheid van deze snelle bolides het 24 uur zou uit houden. De Ferrari van Vosse-Mollekens-Bouchut-Gardel zou zeker meestrijden voor een podium plaats want het Larbre team had hier al eerder gewonnen.

Uitkijken was het vooral ook naar de beide Corvettes. Die van GLPK-Carsport met piloten als Kumpen-Hezemans-Login-Bleekemolen in de FIA uitvoering en de SRT Corvette in de Belcar afstelling. Deze laatste koos ook door de afwezigheid van Marc Goossens voor een gemengd veld van rijders. Zo waren er de piloten Marc Duez en Jos Menten die voor de snelle tijden gingen en de Franse gentlemen piloten Eric Cayrolle en Bruno Hernandez. Dat deze beiden niet veel uren zouden kloppen was vooraf aangekondigd maar door het wegvallen van Cayrolle wegens ziekte bestuurde Marc Duez en Jos Menten samen de SRT Corvette C5R maar liefst 19h van de 24h.

Buiten deze kanshebbers waren er natuurlijk ook nog de Saleens, Vipers en Porsches die het hele veld sierde. De start zou er niet goed uitzien voor de GLPK Corvette want tijdens het trachten om een snelle ronde te draaien tijdens de laatste kwalificatie ging Anthony Kumpen van de baan en beschadigde alzo het Pirelli rubber. Daar het reglement dit zo oplegt moest hij met het beschadigde rubber de start nemen en zou dan na 2 ronden binnenkomen om te wisselen. Maar blijkbaar hadden ze de weergoden aanbeden want vlak voor de start gingen de hemelsluizen open en koos de koersdirectie om op regen banden te starten.

De start verliep vlekkeloos en de beide Maserati’s moesten al vlug hun meerdere erkennen in beide Aston Martins. Deze waren duidelijk meer vertrouwd in regenweer en had hun banden leverancier beter rubber voorzien in deze omstandigheden. De Corvette van GLPK kon het tempo door een verkeerde banden keuze niet volgen en waren het de Ferrari’s die al op enige afstand van de koplopers passeerde. Later op de avond droogde de baan op en kwamen de Maserati’s zeer snel opzitten.

Ondertussen was de SRT Corvette verassend opgeklommen naar een derde plaats. Later werden ze door problemen met de achterwielen terug geslagen naar een 10de plaats nadat ze 20 ronden in de box stonden. Dit gold ook voor de Aston Martin van Marc Goossens die wegviel uit de kop door remproblemen. Marc vertelt later dat hij soms het gevoel kreeg dat hij reed met de handrem op. Ook de tweede Aston Martin werd terug gelagen nadat hij in zijn strijd voor de ere plaatsen in aanraking kwam met de Porsche van Vanina Ickx. Hierdoor kwam de Ferrari van Vosse op een derde plaats gevolgd door de Corvette van GLPK-Carsport.

De nacht bracht nog weinig verandering en doen we een stap naar zondag middag. De Maserati’s rijden nog steeds één en twee tegen ieders verwachting in en het is de wagen van Eric Van de Poele die leid. De voorsprong die ze uitgebouwd hebben is zonder technische problemen voldoende om naar de finish toe te rijden; een finish die zoals de start volledig in de gietende regen zal plaatshebben. Het wordt zelfs zo erg dat enkele teams waaronder de Aston Martins gewoon in de pit het einde van de race afwachten.

Als de geblokte vlag valt over het doorweekte circuit zijn het de Beide Maserati’s die als eerste verschijnen, gevold door de Larbre Ferrari en de GLPK-Carsport Corvette C5R, deze laatste zal na de wedstrijd gediskwalificeerd worden omdat de datalogger voor de registratie van de gegevens niet zou zijn aangesloten. Achteraf verklaart de teammanager dat het hier zeker niet om moedwilligheid ging en dat ze het verder moesten onderzoeken hoe dit kon gebeurd zijn.

Hierdoor schoof het hele veld een plaats naar voor en zagen we de SRT Corvette op een fantastische 8ste plaats eindigen. We onthouden vooral van deze 2005 editie dat buiten de talrijke mooie GT’s het ook wel de Belgische piloten waren die zich hier getoond hebben, maar liefst 7 Belgen in de eerste 8 wagens, waaronder ook Marc Goossens die hier nog maar eens bewezen heeft dat hij bij een Internationaal topteam thuishoort.


Ronald Verbraeken













































Press Release FIA-GT Championship 2005 – 4. Imola

Eerste zege is binnen voor GLPK Carsport & Cadillac en Corvette Europe


Reeds van het begin van het kampioenschap zat het erin, maar was het steeds net niet. Maar deze keer is het zover !!! De Corvette C5-R van het Belgisch Nederlands GLPK Carsport team heeft zen eerste zege behaald in het FIA GT kampioenschap. Een ongelofelijke prestatie na haast een perfect weekend voor Mike Hezemans, Bert Longin en Anthony Kumpen die vanmiddag vanuit pole positie mochten starten.

In Monza, Magny Cours en Silverstone heeft het telkens weinig gescheeld om de gele Corvette C5-R, ingezet door Cadillac en Corvette Europe, of het Belgisch Nederlands team eindigde op het podium. Maar pech en onverwachte technische tegenslagen zorgden ervoor dat het nooit zover kwam. Na Silverstone, en met Imola in het verschiet, werd beslist om de wagen te reviseren en de gebruikte onderdelen te vervangen. Een prima zet van het GLPK Carsport team onder leiding van team-manager Toine Hezemans. Vanaf de eerste vrije training op vrijdag klokte de Corvette C5-R de snelste tijd ! Dat liet het beste vermoeden voor de rest van het weekend… " Het was een prima dag voor ons " aldus Bert Longin. " De setup, die we samen met Anthony en Mike gekozen hadden, bleek van het eerste moment goed te zijn én voor de kwalificaties én voor de wedstrijd. We voelden meteen dat het goed zat ." Met een rondje van 1’46”.481 was de Corvette C5-R de enige wagen op vrijdag die onder de grens van 1’47” dook, en dat zegt veel over het potentieel van de wagen.

Optimisme troef in het team, en dat optimisme werd bevestigd op zaterdag met een super pole positie van Mike Hezemans. Een rondje 1’45”835 … niemand deed beter ! Hezemans versloeg met zijn snelle ronde onder andere ex Formule 1 rijder Pedro Lamy die met een Ferrari 550 Maranello de tweede tijd neerzette.

De stunt …
Traditioneel is er op zondag, enkele uren voor aanvang van de wedstrijd, de warming up. De laatste keer dat de rijders met de wagen mogen rijden vooraleer de eigenlijk wedstrijd begint. Deze warming up draaide uit op een catastrofe voor GLPK Carsport … Bert Longin kwam de pits binnen met een kapotte versnellingsbak … " Wat er toen gebeurde was uitzonderlijk. Dit heb ik nooit meegemaakt " aldus Bert Longin. " Omdat wij niet over een reserve versnellingsbak beschikken hebben onze mecaniciens de versnellingsbak gedemonteerd, gerepareerd en opnieuw in de Corvette geplaatst. En dat in 1 uur en 15 minuten ! Waanzinnig !!! Iedereen dacht dat we daar minsten 3 uur zouden voor nodig hebben. 2 minuten voor het sluiten van de pitlane zijn we de piste opgegaan. Niemand wist of de versnellingsbak het zou houden, of de versnellingsbak betrouwbaar zou zijn. Maar het team had toen al een overwinning beet. Dit was een uitzonderlijke prestatie van de mensen van het GLPK Carsport team! "

Mike Hezemans, die eerder de wagen gekwalificeerd had en de pole veroverd had, mocht starten in extreem warme weersomstandigheden die de temperatuur in de wagen hoog liet oplopen. Drie uur wedstrijd moesten er worden afgelegd … Mike Hezemans nam de beste start, nam de leiding en stond die niet meer af. Op het ogenblik dat Mike Hezemans het stuur overgaf aan Bert Longin had hij een voorsprong uitgebouwd van 35 seconden. " Het was ongelofelijk warm in de wagen en ik had het enorm moeilijk op het einde van mijn relais. Maar alles werkte perfect. Fingers crossed dacht ik toen … "

Bert Longin ging de baan op en vocht een mooie strijd uit met zijn concurrenten, waaronder de Maserati’s. De Maserati’s die hun pitstop strategie totaal wijzigden om op die manier toch proberen iets in te brengen tegen de prestatie van de Corvette C5-R. Ronden lang sloeg Longin de aanvallen af Thomas Biagi, de FIA GT kampioen van 2003. De Italiaan raakte er niet voorbij en verkoos de pitlane op te zoeken voor de bevoorrading… " Samen met Anthony hadden we beslist om geen risico’s te nemen na het schitterend wedstrijdbegin van Mike Hezemans " zegt Bert Longin. " Maar dat weerhield me niet om Biagi toch mooi achter me te houden. Dat was prima. "

Met nog één uur voor de boeg nam Anthony Kumpen het stuur over. Hij mocht het teamwork proberen af te ronden. Anthony Kumpen kwam de baan op na de Maserati van Biagi en Babbini, om enkele minuten later terug te leiding te nemen toen de Maserati voor een laatste keer de pits opzocht. Kumpen kwam opnieuw aan de leiding en had een voorsprong van een kleine 30 seconden op de Ferrari van Belloc en Lamy. Kumpen hield er een strak tempo op na, verzwakte niet en had aan de finish een voorsprong van 19”2 op de Ferrari van Lamy en Gardel. De eerste Maserati, die van Babini en Biagi, eindigde op een derde plaats op 24 seconden. " Wij zijn de vierde winnaar in dit kampioenschap. Vier verschillende winnaars in vier verschillende wedstrijden " vertelt Mike Hezemans op het moment dat Anthony Kumpen zijn ereronde mocht maken. " Man, dit doet deugd ! Wij zijn ook de eersten die de dubbel realiseren. Pole positie én het nog afmaken ook ! In Silverstone hadden we al moeten winnen, maar pech strooide roet in het eten. Maar deze keer is het echt gelukt. We hebben de zege niet gestolen, we hebben het prachtig afgewerkt. Rechtvaardigheid is geschied ! Dit is een grote dag voor het GLPK Carsport team."

Anthony Kumpen vervoegde zijn teamgenoten Mike Hezemans en Bert Longin op het hoogste schavotje. " Mike Hezemans had een mooie kloof geslagen, Bert Longin had die voorsprong behouden, ik moest het eigenlijk gewoon maar afmaken " puft Anthony Kumpen na. " Om de versnellingsbak te sparen probeerde ik het schakelen te beperken. En dat heeft gewerkt. Ik wil ook benadrukken dat deze zege een groot stuk te danken is aan Pirelli die ons schitterende banden geleverd hebben. Tijdens de warming up in Silverstone, dat was de eerste keer dat we met die banden reden, reden we iedereen op een seconde. Een spectaculair resultaat toen in Silverstone dat vandaag bevestigd werd. Het resultaat is dat dit de eerste zege is van een Belgisch team, maar ook van een Nederlands team. Ik won ooit al eens een wedstrijd in het FIA GT kampioenschap. Dat gebeurde in 2002 in Donington met Mike Hezemans. Maar deze wedstrijd , deze zege is zo anders, zo speciaal. Geweldig !!! "

Bert Longin kon dit enkel maar bevestigen. " Tot drie keer toe lukte het niet dit seizoen vanwege één of ander probleem. En telkens zat ik achter het stuur en dat zorgt voor druk. Deze wedstrijd, deze zege en het duel met Thomas Biagi , die me niet voorbij kon , dit had ik nodig. Na de prestatie van het team deze morgen verdient iedereen het om op het podium te staan. "

In de stand van het GLPK Carsport team blonken de ogen van een jongen die was uitgenodigd door Bert Longin. Jurgen is 17 jaar en heeft al sinds zijn zevende mucoviscidose. Voor hem werd het een droomweekend. Sinds donderdag vertoefde hij al met het GLPK Carsport team samen met Bert Longin, Mike Hezemans en Anthony Kumpen. Het is onnodig te zeggen dat dit weekend en deze zege ook op hem een ongelofelijke indruk gemaakt hebben en het ook voor hem een droomweekend is geworden.


New Paddock Corvette Club


New Paddock Corvette Club




New Paddock Corvette Club



FIA-GT Championship 2005 : 3. Silverstone

Een podium behoorde tot de mogelijkheden.





Heroïsch, maar geremd door pech in Monza, competitief maar gestrand op één plaats van het podium in Magny-cours. De Corvette C5-R van het Belgisch Nederlands GLPK Carsport team, gesteund door Cadillac en Corvette Europe, heeft ontegensprekelijk het begin van het FIA GT kampioenschap 2005 gekleurd. De derde wedstrijd werd georganiseerd in Groot-Brittannië te Silverstone, en maakte deel uit van de festiviteiten van de 100 jarige verjaardag van de legendarische Tourist Trophy. De ambitie voor de start was de top drie, rekening houdend met de aanwezigheid van de officiële Aston Martin DBR9 !

Vanaf de eerste vrije training op vrijdag bleek al dat het GLPK Carsport team met als rijders Anthony Kumpen, Bert Longin en Mike Hezemans, met de Corvette C5-R het ideale wapen in handen om de officiële Aston Martin's op de knieën te krijgen. In de eerste vrije trainingen eindigde de Corvette C5-R op een zucht van de Aston Martin van Pedro Lamy en Peter Kox. Dat liet het beste vermoeden voor de kwalificaties. Een plaats op de eerste startlijn behoorde tot de mogelijkheden. "Ik werd tijdens mijn eerste snelle ronden op nieuwe Pirelli's, gehinderd door een andere deelnemer", vertelde Anthony Kumpen. "Dat kostte me op zijn minst vier tienden van een seconde. Tijdens mijn tweede poging maakte ik een klein foutje. Jammer, want de Corvette C5-R was prima, en met die goede prestaties van de afgelopen dagen in het achterhoofd was een plaats op de eerste rij zeker haalbaar én verdiend".

De warming up op zondagmorgen bevestigde het gevoel van Anthony Kumpen. De Corvette C5-R heerste over Silverstone en was ruim één seconde sneller dan de eerste achtervolger, de Aston Martin. "We hebben een nieuw type van Pirelli banden getest en gereden met een volle tank. Het resultaat van deze morgen was ongelofelijk ! Ik hoop dat we vanaf de volgende wedstrijd ook in zulke omstandigheden kunnen rijden" vervolgt Anthony Kumpen.

Het was ook Anthony Kumpen die rond de middag met de Corvette C5-R mocht starten. "Pedro Lamy mistte zijn start zodat ik naar de vijfde plaats zakte. Maar al snel had ik hem opnieuw bijgehaald en in de tweede ronde schoof ik op naar de derde plaats. De Aston Martin van David Brabham, de Maserati van Fabio Babini en ikzelf met de Corvette namen afstand van de rest van het veld. Vooraan werd een heerlijke strijd geleverd met ons drieën. Het was een harde strijd en in het heetst van de strijd heb ik zelfs een Porsche , die uitkwam in de GT2 categorie, aangetikt. Gelukkig zonder erg. Op het einde van mijn stint had ik drie seconden achterstand op de leidende Aston Martin van David Brabham. De wagen was perfect, alles bleef mogelijk".

Het GLPK Carsport maakte een schitterende pitstop die in snelheid en degelijkheid zeker niet moest onderdoen voor het officiële Prodrive team dat instaat voor de Aston Martin's. De beurt van Anthony Kumpen zat erop, het was nu aan Bert Longin. Longin nam het stuur over en kwam als derde terug de baan op, met een achterstand van een kleine 10 seconden. De Corvette bevestigde, bleef het goed doen en Longin naderde zienderogen op de leider. "De Michelin rijders hadden duidelijk problemen met de grip", aldus Bert Longin. "Onze Pirelli's werkten perfect tijdens de wedstrijd. En dan, plots, had ik geen remmen meer. Ik schakelde terug en probeerde zo te remmen om de auto zo goed als mogelijk aan de kant te kunnen zetten. Ik raakte gelukkig niets. Ik begaf me terug op de piste en bereikte de pits waar het team werkte aan het remsysteem. Ik ben nog eens gestart, maar de problemen waren niet opgelost. Ik heb dan onmiddellijk terug de pits opgezocht waar de mecaniciens vaststelden dat de hoofdremcilinder het had begeven. Er was geen olie meer in, en in dat geval is er ook geen druk meer op het pedaal. De opgave was onvermijdelijk".

Een geweldige ontgoocheling voor het Belgisch-Nederlands GLPK Carsport team. Een goed resultaat, een podium was haalbaar. Het mocht niet zijn. "Ik denk dat niet enkel het podium haalbaar was. Ik ben er zeker van dat we hadden kunnen winnen", vertelt Mike Hezemans die de wagen niet heeft kunnen besturen tijdens de wedstrijd. "De tijden waren zeer goed en de Corvette C5-R was uitstekend tijdens de wedstrijd waarin velen sukkelden met het vinden van grip. Helaas, de wagen is niet nieuw. En het is onmogelijk om te weten hoeveel wedstrijden bepaalde stukken reeds hebben meegemaakt. Na onze opgave hebben we overlegd met de mensen van het team en hebben we besloten dat we de wagen volledig gaan reviseren voor de volgende wedstrijd. Alle stukken worden vernieuwd. We willen geen risico meer nemen. En gezien het feit dat Pirelli ons de banden kan leveren waarmee we geschitterd hebben tijdens de warming up heeft de ontgoocheling plaatsgemaakt voor optimisme. Maar toch jammer dat we hier in Silverstone een mooi resultaat mislopen"




Reeks 2- 2005 : Chevrolet Corvette C5-R van GLPK Carsport van Kumpen-Hezemans-Longin behaalt eerste punten In Magny-Cours voor het FIA GT kampioenschap.


New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club



Nadat het Belgisch-Nederlands GLPK Carsport team, met als rijders Mike Hezemans, Bert Longin en Anthony Kumpen, in Monza bijna voor een stunt zorgden werd er met enig ongeduld uitgekeken naar de tweede wedstrijd van het FIA GT kampioenschap op het circuit van Magny-Cours. De drie rijders van het GLPK Carsport team keken uit naar deze tweede wedstrijd, hadden goede testen achter de rug en waren klaar voor de tweede wedstrijd. Het enige wat er nog moest gebeuren was proberen de kloof te dichten met de Maserati MC12, de te kloppen wagen van het ogenblik.


Tijdens de vrije trainingen bleek dat de officiële Corvette C5-R, met de steun van Cadillac & Corvette Europe, zeer competitief was. De eerste vrije training liet daar geen twijfel over bestaan, de Corvette C5-R was de snelste van het pak. Het is fantastisch om bovenaan te staan, vertelde Bert Longin achteraf. We kenden niet het minste probleem tijdens de trainingen en het is zeer positief dat het gedrag van de wagen erg constant is. Het verrast ons niet dat de wagen zo goed is, dat hadden we eerder deze week al ondervonden tijdens een tweedaagse testsessie in Dijon. Het is voor ons rijders zeer belangrijk om zoveel mogelijk kilometers op te doen, zowel in droge als in natte weersomstandigheden om zo de wagen nog beter te leren kennen en te laten evolueren.


De bevestiging van al dat goede nieuws kwam op zaterdag toen Mike Hezemans een vierde kwalificatietijd liet optekenen tijdens de eerste kwalificatiesessie. In de namiddag nam Anthony Kumpen de tweede kwalificatiesessie voor zijn rekening. Het was druk op de baan toen ik aan mijn snelste ronde begon. Ik denk dat met een vrije baan het mogelijk zou geweest zijn om op de eerste rij te kunnen starten. Maar goed, het is belangrijk dat we opnieuw vooraan kunnen starten in het indrukwekkende deelnemersveld van het FIA GT kampioenschap.



New Paddock Corvette Club New Paddock Corvette Club



Op zondag, rond 11.15 u nam Mike Hezemans de start met de Corvette C5-R vanop de vierde plaats. Het was enorm warm op het circuit van Magny-Cours en de wagens maakten zich op voor een race van 3 uren. De gele Corvette C5-R wist zich vooraan te handhaven en de positie schommelde tussen de vierde en zesde plaats. Tot op het moment dat een safety car de wedstrijd neutraliseerde en het tactisch vernuft van het GLPK Carsport team kwam bovendrijven. Dit was een uitstekende zet. Op het moment dat de safety car de baan op ging, kwamen wij als één van de eersten pitten. Het was een snelle pitstop en Bert Longin mocht als tweede de baan weer op, aldus team-manager Toine Hezemans.


Maar enkele ronden later kwam de ontnuchtering toen Gabriele Gardel met zijn Ferrari 550 Maranello de Corvette C5-R aantikte en Bert Longin deed spinnen. Weg tweede plaats, Bert Longin zakte zo terug naar een vierde stek. Bert Longin wist deze plaats vast te houden tot ook hij kwam pitten en Anthony Kumpen de baan op mocht voor de finale van deze wedstrijd. Anthony Kumpen kende geen problemen meer tijdens zijn stint en zo eindigde de Corvette C5-R op een vierde plaats. De eerste WK punten zijn binnen. Het is natuurlijk een goed resultaat, aldus Anthony Kumpen "maar toch zijn we een beetje ontgoocheld. We weten dat we in wedstrijdomstandigheden niet zo snel zijn als de Maserati's en we reden een wedstrijd zonder één technisch probleem. Het enige wat ontbrak was de nodige grip, op dit circuit, om het helse tempo van de Maserati's te kunnen volgen. We waren niet constant genoeg, en dat is niet alleen een vaststelling van ons maar ook een vaststelling van de andere teams. In Monza bepaalden wij het tempo, hier waren het de Maserati's die de wet dicteerden."


De volgende wedstrijd van het FIA GT kampioenschap komt er al aan over twee weken. Dan gaan de teams richting Groot-Brittannië naar het circuit van Silverstone. Een korte tijdspanne dus om alles te evalueren en proberen te verbeteren. "Samen met Pirelli, Corvette USA en de data waar we nu over beschikken gaan we alles in het werk stellen om de Corvette C5-R te laten evolueren" besluit Bert Longin. "Silverstone is eerder een snel circuit. Ons doel is om een plaats te bemachtigen tussen de Maserati's en om te voorkomen dat ze opnieuw alle drie de podiumplaatsen inpalmen."



New Paddock Corvette Club
Het verslag van de eerste race : Nieuwsflash 12-04-2005 : FIA GT Monza

Ferrari 550 klopt Maserati, Corvette revelatie.

    Het verslag door Laurent vind je hier .
    Het verslag door Ronald vind je hier .



Het Selleslagh Racing Team tekent present voor vijf races van het Franse GT kampioenschap. In Pau, Dijon, Albi, Le Mans en Magny Cours zullen we de Chevrolet Corvette C5-R aan de start zien. Patrick Selleslagh: "Het is ons doel om zo goed mogelijk te presteren en met het aangekondigde rijdersduo zullen we regelmatig vooraan meestrijden. De wagen zal deelnemen onder de FIA specificaties, net zoals tijdens de Proximus 24 Hours of Spa. Dit zal ons waardevolle informatie opleveren."

De piloten van dienst zijn Bruno Hernandez en Soheil Ayari. Hernandez is een ervaren gentlemen-driver die de Coupe de France Supertourisme won in 2002. Ayari staat op dit moment aan de leiding van het Franse Supertourisme kampioenschap; een kampioenschap wat hij al twee maal won. Verder maakte hij deel uit van het Pescarolo team. Ayari kijkt alvast uit naar zijn eerste optreden in Pau met de Corvette: "Mijn eerste ervaring met de Corvette was verbazingwekkend. Het is een fantastische wagen en ik denk dat we een goede kans op een overwinning maken. Ik ben erg blij dat ik deze overeenkomst heb kunnen sluiten."

Laurent.


New Paddock Corvette Club


Webdesign :  www.deltatechnics.com